Thursday, January 26, 2012

Kisah January 2012


Assalammualaikum……


X habis January 2012 sy sdh terpanggil untuk mencoretkan rentetan2 yang berlaku this January yang penuh bermakna. Selain excident ari2 yang betul2 membawa trauma yang melampau pada diri sy dikejutkan dengan pemergian seorang sahabat yang terlalu baik dengan sy masa di office lama dulu..TD Aziz…..kak natrah. Kak natrah seorang yang happy go lucky. Selain ema dulu mmg rapat sangat ngan dia. Dulu after en.fiance balik dari academic tripkt Sarawak year 2008, dia ada belikan batik serawak. Oleh sebab tahap skill memakai kain batik sangat rendah so sy memutuskan untuk mencari kain untuk dipadankan dgn kain batik tu. So, sy antar kain 2 utk buat kebaya. Mak kak natrah yang tlg jahitkan….Malangnya, skg baju 2 agak sendat menyebabkan sy da x pakai baju 2 (masalah peningkatan berat badan..) Dah lama die pergi br tau n rasa sangat terkilan…die pergi dalam usia yang sangat muda. Sy difahamkan die pergi coz excident di jalan kuching naek moto. Bape ari jgk koma di hsptl selayang….Alahai kak natrah..x smpt kita bertemu setelah 2 thn lbh terpisah….

Tgh best2 dok layan lagu ngan en.fiance dlm kete kami dikejutkan pula dengan pemergian seorang artis yang masih muda. Artis ni sngt2 sy minati bukan sahaja pada lagu2nya tetapi jg pada keperibadiannya yang jarang ditimpa kontroversi. IZWAN PILUS..smpi skg masih terngiang2 suaranya kt dalam hati menyanyi lagu ERTI KASIH. Sangat rasa kehilangan. Sy n en.fiance lama terdiam dlm kete…..Mcm x percaya tapi nilah hakikat. Masa mereka da smpi..kita x tahu masa untuk kita bila..entah bsk atau lusa…kedua-dua berita ni betul2 menginsafkan…betapa kematian begitu dekat dengan kita…Hari itu sy diberi peluang oleh Allah untuk meneruskan hidup di dunia ini kerana amalan sy belum mencukupi malah terlalu sedikit lagi. Insya-Allah peluang kedua ini akan sy gunakan sebaik2nya…..Ya Allah, matikanlah aku dalam iman…kuatkan hatiku untuk mengingatiMu sehingga masa untuk aku tiba….Siapa yang x ingin hidup lebih lama, bersama dgn orang2 yang kita sayang tetap kita ada takdir kita sendiri…semua yang berlaku pasti ada hikmah…Kita harus redha.. Gambar kt bwh ni dicopy dr google image je yer...





Nway, tahun 2012 ni sy harap sy dpt tingkatkan keimanan kpd Allah s.w.t…taat n berbakti kepada mama, apa, abg2, kakak2n adik2……selagi ada peluang…I love u all n also my fiancĂ©…I luv u so much..(klo ada jodoh kita, sy harap abg dapat membimbing sy menjadi wife yang baek..insyaAllah)……=)




With love,
Lala Atimin



No comments:

Post a Comment